Importanta unei Certificari ISO pentru o companie care se respecta

La fel cum persoanele care sunt in cautarea unui loc de munca au nevoie de diplome de absolvire sau de calificare in anumite domenii,la fel si companiile/organizatiile au nevoie de certificarile ISO, pentru a prezenta mai multa credibilitate si incredere.

Pentru a beneficia de o asemenea „calificare”, o companie va contracta o firma acreditata, a carui domeniu de activitate consta in certificari ISO. Compania de certificare ia contact cu firma care a facut cererea si incepe sa controleze sistemul de management si de functionare al firmei respective. Avand in vedere ca exista mai multe tipuri de certificari recunoscute la nivel national si international, o companie poate sa se certifice pe o anumita ramura sau pe toate care sunt disponibile in tara noastra.

Pe perioada in care compania este verificata de firma de certificare, aceasta trebuie sa ofere detalii despre modul de lucru, modul de administrare si in special, modul in care sunt tratati clientii, acesta fiind principalul factor pentru care cele mai multe firme doresc astfel de certificate – pentru a fi cat mai credibile si pentru a castiga increderea clientilor noi.

La sfarsitul perioadei de control, daca firma indeplineste criteriile esentiale de functionare, va primi certificatul ISO, cu care va putea sa ateste ca este pe deplin legitima.

Ce inseamna “certificari ISO”?

ISO este abrevierea pentru ceea ce reprezinta Organizatia Internationala de Standardizare, organizatie care emite standarde internationale numite generic ISO.

Certificarea ISO este o declaratie pentru actionarii, angajatii si managementul unei companii, prin intermediul careia se doreste ca o afacere sa functioneze intr-un cadru prestabilit pentru a atinge obiectivele propuse. Fie ca vorbim despre obiectivele privind multumirea clientilor, obiectivele care se refera la productia companiei, obiectivele de mediu, etc., obtinerea unei certificari ISO reprezinta angajamentul unei companii in atingerea obiectivelor stabilite, cresterea credibilitatii si increderii pe care o ofera clientilor ce aleg serviciul/produsul companiei respective.

Avantajele certificarii ISO

Certificarea conform standardelor ISO este un proces indispensabil pentru buna functionare a unei organizatie/companie atat la nivel national, cat si international. Certificarea ISO se adreseaza tuturor companiilor care doresc sa inregistreze un profit mai mare si care sunt gata sa investeasca in asta, pentru a securiza, monitoriza, controla si optimiza activitatea de desfasurare.

Care sunt motivele pentru care se solicita certificari ISO?

  • Obtinerea unei cote de piata care sa imbunatateasca imaginea unei companii;
  • De obicei, se solicita pentru a castiga increderea unui client important;
  • Certificatu ISO prezinta un avantaj competitiv;
  • ISO este e obligatoriu pentru contracte publice;
  • Valorificarea optima a oportunitatilor de pe piata;
  • Imbunatatirea sistemului de management al companiei;
  • Reducerea nevoilor de interventii operative si de rezolvare a problemelor;
  • Definirea responsabilitatilor si a competentelor in cadrul unei companii;
  • Prevenirea pierderilor financiare;
  • Cresterea valorii companiei;
  • Un certificat ISO acreditat este singurul tip acceptat in cadrul licitatiilor.

Cel mai frecvent, o organizatie/companie doreste sa obtina o certificare ISO, specifica domeniului de activitate atunci cand o terta parte ii solicita sa furnizeze dovada conformitatii cu standardele ISO.

Cine poate elibera certificari ISO?

Cea mai simpla metoda prin care sa solicitati o certificare ISO, este sa apelati la o firma specializata in acest domeniu. Indicat ar fi, ca aceasta firma sa aiba experienta in asemenea procese si sa fie eficienta spre a solutiona cat mai repede solictarea companiei.

Intotdeauna, cautati sa colaborati cu o firma de certificari ISO, serioasa, care s-a ocupat de certificarea unui numar cat mai mare de alte companii, cu domenii cat mai variate de activitate, dar si din domeniul cu care compania dvs. activeaza.

Certificatele ISO se elibereaza de catre o firma de certificare pe o perioada de timp limitata, in general de 3 ani. Pentru pastrarea validitatii certificatului pe acesta perioada, se va efectua o data pe an, un audit. Daca sunt identificate abateri de la cerintele standardului, se poate aplica masura extrema a retragerii certificatului emis, chiar daca acesta inca este valabil. Asadar, atunci cand o companie decide sa implementeze si sa respecte un standard impus ISO, aceasta decizie reprezinta un angajament voluntar pentru imbunatatire constanta si dezvoltare armonioasa.

Datorita unui certificat ISO, compania sau organizatia dumneavoastra va beneficia de o serie de avantaje, atat in plan intern- ca organizare si management, cat si in colaborarea cu parteneri externi sau clienti.

Lasă un răspuns

Close Menu